دو پژوهشگر برجسته هوش مصنوعی، Jonas Adler و Alexander Pritzel، بهگزارش بلومبرگ، گوگل را ترک کرده و به Anthropic پیوستهاند. این دو نفر نقش مهمی در توسعه مدل هوش مصنوعی Gemini داشتهاند.
این جداییها بخشی از روندی نگرانکننده برای Google محسوب میشود. هفته گذشته، پژوهشگر شناختهشده هوش مصنوعی Noam Shazeer نیز اعلام کرد که گوگل را ترک کرده و به OpenAI میپیوندد. شیزر از سال ۲۰۰۰ در گوگل فعالیت میکرد و تنها سه سال برای راهاندازی استارتاپ چتبات خود، Character.AI، از این شرکت جدا شده بود. گوگل بعدها در قالب توافقی به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار، عملاً این شرکت را جذب کرد تا شیزر را برای کار روی پروژه جمینای به مجموعه خود بازگرداند.
تنها چند روز پس از اعلام این خبر، John Jumper، مدیر Google DeepMind، نیز اعلام کرد که گوگل را ترک کرده و به انتروپیک میپیوندد. جامپر به همراه Demis Hassabis، مدیرعامل دیپمایند، به دلیل توسعه سامانه AlphaFold موفق به دریافت 2024 Nobel Prize in Chemistry شدند. آلفافولد قادر است ساختار سهبعدی پروتئینها را بر اساس توالی اسیدهای آمینه پیشبینی کند.
با توجه به اینکه اوپنایآی و انتروپیک خود را برای عرضه عمومی سهام آماده میکنند، این روند ممکن است ادامه پیدا کند. در شرایط فعلی، این شرکتها میتوانند با ارائه سهام و مشوقهای مالی جذاب، پژوهشگران برجسته حوزه هوش مصنوعی را به استخدام خود درآورند.
