یک چالش ذهنی


 

یکی ازدغدغه های زهنی من این چند وقت این شده که بعد از مرگ ، چه بلایی سر وبسایت و ... من می آید. مشکل اینجاست که سوشال مدیا معمولا دیتای من رو نگهداری می کند ولی وبسایتی که برایش زحمت زیادی کشیدم معمولا در بند یک شرکت هاستینگ است که بعد از مرگ صاحب وبسایت احتمالا کسی حال و حوصله نگهداری و یا حتی ادامه دادن مسیر را ندارد. 

دقیقا در همین جا بود که فهمیدم چقدر سرویس هایی مثل بلاگر گوگل که رایگان از دیتای شما مادام العمر مراقبت می کنند با ارزش  هستند چیزی که در اوایل کار اصلا به آن فکر نمی کردم و باعث شد تا بارها و بارها سایت های مختلف راه اندازی کنم و کلی محتوای با ارزش خود را در این سالها از دست بدم. 

بعد از پی بردن به این موضوع حساس ، یک تصمیم گرفتم و آن این است که محتوای سایت خودم را کم کم بر اساس همان ساختار ( اگر بشود ) وارد بلاگر یا جایی مشابه کنم. شاید خود وردپرس دات کام به دلیل اینکه ساختار مشابهی دارند. ببینیم چی پیش میاد.

اینطور بدون نگرانی از هاست و سرویس دهنده و ... می تونم به زندگی انلاین خودم مادامی که گوگل یا مثلا وردپرس پابرجاست ادامه بدم. چون برای من محتوای سایت با ارزش تر است. 

موفق باشید. 

ارسال یک نظر

0 نظرات