معرفی مهمترین تنظیمات بلاگر در سال 2024


بلاگر از آن زمان که من به صورت روزانه و حرفه ای بلاگ نویسی می کردم تغییرات زیادی کرده است که واقعا نسبت به این که سرویس رایگانی است که گوگل! ارائه می دهد بسیار خفن است. در این پست تنظیمات کلی یک بلاگ را با هم مرور می کنیم. 

بخش اول Basic نام دارد. در این بخش شما می توانید عنوان سایت خود، توضیحات و زبان سایت خود را مشخص کنید. اگر محتوای مخصوص بزرگسالان دارید می توانید آن را فعال کنید تا به کاربران هنگام ورود به سایت شما هشدار نمایش دهد. می توانید بدون دردسر کد آنالیتیک خود را درج کنید تا اطلاعات سایت شما در گوگل آنالیتیک آنالیز شود. از قسمت Favicon نیز می توانید نمادک سایت خود را ست کنید.


بخش بعدی Privacy است که تنها تنظیمی که در آن قرار دارد این است که سایت و بلاگ شما توسط موتورهای جستجو ایندکس بشود یا خیر؟!

در بخش Publishing می توانید آدرس بلاگ خود در بلاگر را مشاهده کنید. اگر دامنه اختصاصی دارید آن را متصل کنید. اگر این کار را کردید حتما تیک مربوط به ریدایرکت حالت بدون www به حالت دارای www را بزنید. این تنظیم قدیما وجود نداشت! 


قسمت بعدی تنظیمات مربوط به امنیت و SSL سایت شماست که قدیما وجود نداشت، الان شما می توانید روی دامنه سایت خود گواهی SSL رایگان گوگل دریافت کنید . تیک ریدایرکت بدون گواهی را هم فعال کنید تا همه کاربران با SSL به سایت شما متصل شوند. 


بخش بعدی Permissions نام دارد . در این بخش می توانید نام خود را ویرایش کنید که چه نامی زیر پست ها منتشر شود. نویسنده مهمان را تعریف کنید و کارهای از این دست انجام دهید.

بخش بعدی Post نام دارد. در اولین بخش تعیین می کنید که چند پست در صفحه اول نمایش داده شود. گزینه باز شدن تصاویر به صورت lightbox در این جا قراردارد. می توانید همچنین تعیین کنید که تصاویر آپلودی سایت شما خودکار به فرمت webp تبدیل شوند. 


در ادامه تنظیمات بلاگر ، بخش کامنت ها و سایر تنظیمات مثل موقعیت زمانی را خواهید دید. روز اولی که بلاگر را استفاده می کردم رنگی قهوه و نارنجی و آبی داشت. از ان موقع تا حالا کلی بروز شده .

موفق باشید.

نظرات