شروع کار با سرویس تبلیغات گوگل


سرویس تبلیغات گوگل یکی از موثرترین راه های افزایش نرخ مخاطبان کسب و کار شماست. در این پست قدم به قدم به شما آموزش می دهم چطور یک کمپین جدید Google Ads ( سرویس تبلیغات گوگل ) را راه اندازی کنید.

برای شروع کمپین خود بایستی وارد سایت ads.google.com شوید. بعد از اینکه وارد این سایت شدید روی دکمه شروع به کار یا get started کلیک کنید.

در حین شروع اولیه ، سرویس گوگل ادز از شما هدف اصلی را میپرسد لازم نیست جواب آن را بدهید. روی حالت پیشرفته یا Expert Mode مثل تصویر زیر کلیک کنید.


-

در صفحه جدیدی که باز می شود شما هدف اصلی خود را می توانید انتخاب کنید. در این آموزش ترافیک بیشتر مد نظر است ولی شما می توانید فروش بیشتر، نمایش بیشتر، پروموت ویدئو، پروموت اپلیکیشن و پروموت در محل را نیز انتخاب کنید.



حالا که ما نمایش و افزایش ترافیک را انتخاب کردیم ، گوگل از ما نحوه نمایش تبلیغ را سوال می کند. اینکه ترافیک را چطور می خواهیم افزایش دهیم.


انتخاب شما در مرحله قبلی به سلیقه شما مرتبط است. در مرحله بعدی بایستی یک نام برای کمپین خود انتخاب کنید. سعی کنید برای یک هدف کمپین های مختلف را امتحان کنید. علاوه بر نام گوگل از شما می پرسد که فقط روی گوگل تبلیغات انجام شود یا اینکه در سایت های همکار گوگل یا زیرمجموعه گوگل نیز تبلیغات انجام شود؟



در مرحله بعدی لازم است که زمان بندی تبلیغات خود را مشخص کنید. اینکه تبلیغات شما در ساعاتی که کاربران در اینترنت هستند یا دنبال کار شما هستند نمایش داده شود مهم است. می توانید روزهای مختلف هفته را خاموش و روشن کنید، همچنین در روزهای روشن، ساعات نمایش تبلیغات را مشخص کنید. 



در مرحله بعدی بایستی محل نمایش تبلیغات را مشخص کنید. به دلیل اینکه در ایران همه فیلتر شکن استفاده می کنند بهتر است که روی تمامی مناطق دنیا ست کنید تا هر کسی که زبان فارسی را جستجو می کند تبلیغات را مشاهده کند ولی اگر کمی با لوکیشن ها بازی کنید می توانید آن را محدود به جغرافیای ایران بکنید. 



در مرحله بعدی بایستی بودجه روزانه خود را مشخص کنید. اینکه چقدر بودجه برای تبلیغات شما مناسب است بستگی به استانداردها و میزان تبلیغات در حوزه کاری شما دارد. برای کسب و کارهای نوپا بهتر است که روزانه حدود 10 دلار بودجه تعیین کنیم. خود گوگل پیشنهاد می دهد که مثلا 13 دلار بودجه تعیین کنید تا کلیک بیشتر و نمایش بیشتر دریافت بشه ولی اگر کسب و کار نوپا نیستید و می خواهید با رقبا بجنگ بروید این گزینه ها را انتخاب کنید. 



در مرحله بعدی بایستی شما کلمات کلیدی کمپین خود را مشخص کنید. اینکه در کلمه خاصی تبلیغات مشابه وجود داشته باشد هزینه به ازای کلیک را مشخص می کند. اگر تبلیغات مشابه در کار نباشد شما قیمت پایه به ازای هر کلیک را پرداخت خواهید کرد. 



در مرحله بعدی به کمک یک سری قدم های ساده بایستی ظاهر تبلیغات خودتان را مشخص کنید. سعی کنید تبلیغات خود را به یک صفحه لندینگ هدایت کنید که در آن دکمه هایی برای اقدام بعدی کاربر به صورت خیلی مشخص درج شده باشد. 



شما بعد از اینکه تبلیغات خود را استارت زدید می توانید روی دیوایس های مختلف محدودیت اعمال کنید، به نظر من این کار لازم نیست ، روی انواع دیوایس ها همیشه در دسترس باشید. 

به کمک این قدم های ساده ، کمپین تبلیغاتی شما راه اندازی می شود. می توانید تمامی بخش ها را ویرایش کنید تا در مصرف بودجه زیاده روی نکنید.

موفق باشید.

نظرات