ریدایرکت دامنه بدون www به دامنه کامل www برای گوگل سایت


 الان که این پست رو منتشر می کنم هنوز دقیق نمی دونم که مشکل من رفع شده یا نه؟! ولی راهکاری که در ادامه خدمت شما نوشتم راه کار درست این کار است.

اگر شما در سرویس های گوگل دامنه درج کنید مثل بلاگر یا گوگل سایت ، همه درست باز می شوند بغیر از گوگل سایت که حتما بایستی قبل از ادرس www را وارد کرد. اگر بدون www دامنه رو وارد کنید سایت شما با ارور 404 باز می شود. 

برای رفع این مشکل ، اول گفته شد که از wwwizer استفاده کنم ولی این راهکار جواب نمی دهد. راهکاری که جواب داد این بود که در کلودفلر به کمک بخش Rules و ایجاد یک redirect Rule بسیار پیچیده مشکل رفع شد. 

اگر کار با کلود فلر رو به صورت حرفه ای بلد نیستید این کارها رو انجام ندید چرا که ممکنه تنظیمات سایت شما خراب بشه. پس اگر مطمئن هستید تصویر زیر را مشاهده کنید:


در این تصویر من سه حالت رو با or ( یا ) مشخص کردم ، هر سه حالت روی host name که مساوی باشد با حالاتی که درج کردم ، که اگر اتفاق افتاد ریدایرکت همیشگی به آدرس سایت با www اتفاق بیفته . این ریدایرکت همشیگی با کد 301 شناخته می شود و با 302 که موقت است تفاوت دارد. وقتی سایت شما با این کد در مرورگر کاربر کش شود به همین راحتی دیتا پاک نمی شود. مگر اینکه دیتای مرورگر توسط کاربر پاک شود. 

سه حالت دامنه لخت ، دامنه لخت و http و در نهایت دامنه لخت و https است. این سه حالت را بایستی ریدایرکت 301 کنید به دامنه با www تا سایت شما بدون مشکل لود شود. متاسفانه سرویس های ایرانی برخلاف شرکت های بین المللی امکان ریدایرکت دامنه بدون www را درون داشبورد خود نمی دهند و فقط صرف تنظیم dns هستند. این واقعا جالب است. اسم همه شرکت ها فروشنده دامنه و هاست است ولی اصلا تنظیمات حرفه ای و پیشرفته dns ندارند. منظورم ایران سرور است :) 

به طور مثال هاستینگر این ریدایرکت ساده را پشتیبانی می کند و اگر دامنه من آنجا بود انقدر دردسر نداشتم .

امیدوارم این آموزش کوتاه برایتان مفید بوده باشد.

موفق باشید. 

نظرات