شکایت گسترده از اوبر به دلیل رعایت نکردن استانداردهای کاری

بهروز فیض
0

 یک صندوق بازنشستگی متعلق به شهر دیترویت در شکایتی حقوقی، مدیران و اعضای هیئت‌مدیره اوبر را متهم کرده است که سودآوری را بر رعایت قوانین و ایمنی کاربران ترجیح داده‌اند؛ تصمیماتی که به گفته شاکیان، شرکت و سهامداران آن را در معرض خطر قرار داده است.



این شکایت روز دوشنبه در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا در سان‌فرانسیسکو ثبت شد. در متن شکایت آمده است که اوبر به‌طور مداوم در رعایت الزامات قانونی و مقرراتی کوتاهی کرده و آگاهانه برخی استانداردها را نادیده گرفته است. شاکیان معتقدند نبود فرهنگ پایبندی به قوانین در این شرکت، به طرح هزاران شکایت از سوی افرادی منجر شده که رانندگان اوبر را به آزار و اذیت یا تعرض جنسی متهم کرده‌اند.

در این پرونده که دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، نیز در میان متهمان آن قرار دارد، ادعا شده اعضای هیئت‌مدیره با نادیده گرفتن هشدارهای مکرر درباره مشکلات ایمنی و رعایت مقررات، به وظایف امانی خود در قبال شرکت و سهامداران عمل نکرده‌اند.

شاکیان از دادگاه خواسته‌اند مدیران اوبر شخصاً خسارت‌های واردشده به شرکت را جبران کنند، بخشی از پاداش‌ها و مزایای دریافتی خود را بازگردانند و سازوکارهای نظارتی و انطباق با مقررات را به‌طور جدی تقویت کنند.

در متن شکایت آمده است که قربانیان این ضعف در رعایت مقررات شامل افرادی هستند که مورد آزار یا تعرض جنسی قرار گرفته‌اند، مشتریان دارای معلولیت و همچنین مصرف‌کنندگانی که بدون آگاهی کافی برای عضویت در سرویس «اوبر وان» ثبت‌نام کرده‌اند.

برچسب ها

ارسال یک نظر

0 نظرات

ارسال یک نظر (0)
3/related/default