داستان مهاجرت به گوگل سایت Google Site Migiration


 معضلات وب فارسی یکی دو تا نیست! یک روز اینترنت بین الملل قطع است، یک روز دسترسی به api های بین المللی مختل می شود یک روز بایستی سرویس cdn پولی بی کیفیت تهیه کنید. یک روز بایستی با همه این مشکلات خداحافظی کنیم. 

سایت برانکس Branex.ir تا همین دیروز روی سرورهای داخلی در یک دیتاسنتر سمت استان فارس هاست می شد ولی روز جمعه دسترسی به api های وردپرس مختل و مدت زمان رفع این مشکل حدود 1 هفته اعلام شد. این شد بهانه ای برای انجام مهاجرت بزرگ ، کاری که از روز اول بایستی هر کسب و کاری انجام دهد! منظور از مهاجرت بزرگ، انتقال سایت وردپرسی به سرویس گوگل سایت جهت معرفی کارها و برند است.

سرویس گوگل سایت ، سالهاست یکی از بخش های گوگل بیزنس است که کاملا رایگان می باشد. کسب و کارهای کوچک و بزرگ می توانند با پشتوانه 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی در گوگل درایو از آن استفاده کنند. امکانات خوبی هم دارد. درست است که از فونت فارسی به خوبی پشتیبانی نمی کند ولی اینطور نیست که نتوانید محتوای راست چین در آن نمایش دهید. بعد از حدود 48 ساعت کنش و واکنش با این سرویس سایت جدید برانکس رونمایی شد. 

شاید مثل یک cms اختصاصی یا وردپرس ، سرویس گوگل سایت Google Site کاستومایز پذیری بالایی نداشته باشد ولی رتبه گوگل بهتری خواهید داشت! صرف سابقه ثبت دامنه مهم است. همچنین آپ تایم شما حدود 100 درصد است! بهترین عملکرد و پینگ را با گوگل دارید پس همین موضوع شما را در نقطه قدرت قرار می دهد. این موضوع را با هاست های ایرانی مقایسه کنید. سرویس هایی گران و بی کیفیت که هر روز یک محدودیت جدید را باید تجربه کنند. هاست خارج را هم که با واسطه و گرانتر باید تهیه کرد. 

خلاصه داستان برانکس ادامه دارد و این بار در گوگل سایت ... 

بلاگ من هم در همین جای همیشگی ادامه پیدا خواهد کرد. محتوای آموزشی که در سایت قبلی بود ترجمه محتوای بلاگ های زیر بود که می توانید برای همیشه به آنها دسترسی داشته باشید:

https://www.wpbeginner.com/blog/

https://later.com/blog/category/instagram/

موفق باشید


نظرات